Nasza strona została odwiedzona 11857043 razy.
Dziś są imieniny: Leszka, Tamary, Karola
116 111 - Telefon zaufania dla Dzieci i Młodzieży
Od 1 marca 2020 roku Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, prowadzony od 11 lat przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, będzie działał całą dobę tj. 24H/7!
Ponadto, z uwagi na obecne trudności związane z pandemią i ograniczoną swobodą komunikacji w przestrzeni domowej, można także zarejestrować się na stronie https://116111.pl/ oraz napisać wiadomość e-mail. Te możliwości uzupełniają istotną lukę w polskim systemie pomocy dzieciom, które nie mają dostępu do profesjonalnej opieki w swoim otoczeniu lub które szukają wsparcia, chcąc zostać całkowicie anonimowe.
Jakie są zasady funkcjonowania Telefonu 116 111?
Podstawowe zasady to: ABCD;
Anonimowo- dzwoniąc, nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania.
Bezpłatnie – połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych.
Chętnie - konsultanci 116 111 gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie. Jeśli będzie to potrzebne, mogą umówić się na kolejną rozmowę.
Dyskretnie - wszystko, o czym powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą a konsultantami 116 111. Jeśli poprosisz o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc – konsultanci 116 111 zajmą się tym.
Kim są Konsultanci Telefonu 116 111?
Grupa pedagogów i psychologów dyżurujących przy Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Każdy ma doświadczenie w pracy z osobami w trudnych sytuacjach życiowych i potrzebującymi pomocy. Potrafią słuchać i rozumieją młodych ludzi.
Pomagają dzieciom i młodzieży rozmawiając o sprawach dla nich ważnych i trudnych. Nie dają gotowych rad i rozwiązań. Razem z rozmówcami zastanawiają się, co mogą zrobić, by przezwyciężyć kłopoty i problemy.
Na jaki temat można porozmawiać lub napisać?
skontaktuj się w chwili, gdy potrzebujesz wsparcia i rozmowy o tym, co jest dla Ciebie ważne lub sprawia Ci kłopot,
możesz porozmawiać o przyjaźni, miłości, kontaktach z rodzicami, czy problemach w szkole,
czujesz złość, smutek, zniechęcenie, żal - podziel się tym, co właśnie przeżywasz,
dojrzewasz i masz związane z tym pytania,
doświadczasz przemocy lub jesteś w niebezpiecznej sytuacji,
jest jakiś inny problem, którym chcesz się podzielić.
Konsultanci 116 111 czekają na Twój telefon!
Nie będą Cię oceniać ani pouczać. Wysłuchają Twojego problemu i razem z Tobą zastanowią się nad najlepszym jego rozwiązaniem!
https://www.youtube.com/watch?v=ZunddkaOZns
Drogi uczniu, pamiętaj – nie jesteś sam! Jest wiele osób w Twoim najbliższym otoczeniu (i poza nim), na które możesz liczyć w trudnej sytuacji! Jeżeli chcesz porozmawiać – daj znać za pomocą e-dziennika.
Z serdecznymi pozdrowieniami,
Kinga Weis – psychopedagog szkolny;