Klasa czwarta zmierzyła się z twórczym odczytaniem tekstu, pozwalającym nie tylko zrozumieć i zinterpretować jego treść, ale także umożliwiającym przeniesienie historii w świat obrazu. W pierwszym etapie realizacji projektu młodzież zapoznała się z fragmentem książki Anny Onichimowskiej pt. „Najwyższa góra świata”. Po omówieniu opowiadania i sporządzeniu planu wydarzeń, uczniowie zastanowili się, jak można ująć przeczytane słowa w formę obrazu. Pomocne okazały się materiały dydaktyczne w postaci komiksów. Forma komiksu jest znana i lubiana przez uczniów klasy czwartej. Dzięki projektowi młodzież przyjrzała się jednak nie historii komiksu, ale jego budowie. Wynotowane zostały możliwości, jakie niesie za sobą wstawianie tekstu do obrazu w formie ramek, chmurek myśli oraz dymków wypowiedzi.
Projekt został zakończony pracą twórczą, polegającą na zilustrowaniu fragmentu tekstu pt. „Najwyższa góra świata” Anny Onichimowskiej. Uczniowie sami decydowali, czy posłużą się klasycznym obrazem, czy wykorzystają podczas rysowania elementy właściwe komiksowi.
Cele zajęć:
Uczniowie doskonalą swoje zdolności interpretacyjne,
Uczniowie pracują z planem wydarzeń,
Uczniowie odnoszą się krytycznie do przeczytanego tekstu, potrafią wskazać fragmenty, które ich poruszyły oraz uzasadnić swój wybór,
Uczniowie tworzą obrazy na podstawie przeczytanego tekstu, łącząc elementy rysunku i komiksu.