Nasza strona została odwiedzona 9008427 razy.
Dziś są imieniny: Anieli, Sykstusa, Jana
Drodzy rodzice,
dzisiaj chciałabym zaprezentować Wam kilka zabaw na materiale głoskowo-literowym. Są to zabawy i ćwiczenia stymulujące funkcje słuchowe, z którymi uczniowie najczęściej mają najwięcej problemów. Warto im poświęcić chwilę uwagi, tym bardziej, że te ćwiczenia możemy wykonywać dosłownie wszędzie: na spacerze, w samochodzie, podczas wspólnego leniuchowania...
Wymień jak najwięcej wyrazów/zwierząt/imion/samochodów/potraw na daną głoskę/sylabę (np. na „a”, „k”, „pa” „ra” itd.).
Czego chce robot? Umawiamy się, że robot (raz ja, raz dziecko) mówi głoskując. Po przegłoskowaniu, trzeba przynieść to, o co prosi robot (np. Robot mówi przynieś:
k – l –o – c – e – k).
Łańcuszek – podajemy wyrazy, których ostatnia głoska jest pierwszą następnego , np: kot - tor - rak - kuter - rosół - łańcuch, itd.
Zjadanie głosek: powiedz słowo np: smak bez s, krok bez k lub zjedz trzecią głoskę w słowie masło, itp.
Szyfr- wypowiadamy ciąg wyrazów, z których zapamiętujemy tylko pierwsze głoski, następnie je łączymy i odgadujemy hasło, np: kawa, okno, masło, ananas, rower - KOMAR.
zabawy z ćwiczeniami oddechowymi, na przykład:
„Połóż na swoim brzuchu misia, wpuszczaj powietrze do brzucha tak, by się kołysał do snu, powoli, żeby nie spadł. Przeciągnij się, napnij ręce i nogi, rozluźnij się, policz do dziesięciu”.
Życzę Wam udanego treningu i zabawy.
Z serdecznymi pozdrowieniami,
Kinga Weis - psychopedagog szkolny, terapeuta pedagogiczny.