Dzisiaj w klasach pierwszych skupiliśmy się na utrwalaniu kierunków, rozróżnianiu strony lewej i prawej, orientacji w schemacie własnego ciała. Są to umiejętności bardzo ważne w nauce programowania.
Na zajęciach z edukacji informatycznej pierwszoklasiści programowali roboty przy pomocy sekwencji kolorów, wcześniej planując użycie właściwych kodów, w taki sposób, aby osiągnąć cel. Celem robota było przejechanie od startu do serduszka znajdującego się na rękawiczce pasującej na lewą dłoń. Dzieci musiały zwrócić uwagę, na to, że sznurki w rękawiczkach się krzyżują i należało dokładnie sprawdzić, która z rękawiczek jest tą właściwą. Ponieważ zadanie nie było łatwe, dlatego ostatni kod (szukaj linii po prawej) został już uzupełniony, uczniowie uzupełniali tylko kody odpowiedzialne za sposób poruszania się po linii ciągłej na skrzyżowaniach, czyli „ jedź prosto”, „skręć w lewo” lub „skręć w prawo”.
Następne zadanie polegało na ułożeniu wzoru zimowej czapki według instrukcji słownej na specjalnie narysowanej kratownicy do kodowania w programie Scratch. Kratownica miała wymiary 10 x 9. Dzieci poruszały duszkiem strzałkami. Naciskając klawisz k zmieniały kolor, spację – zamalowywały kratkę wybranym kolorem.
Po udanym dyktandzie graficznym dzieci pozmieniały nawet kolory na czapce, a potem kodowały rysunki według własnego pomysłu. Wszyscy byli bardzo zadowoleni z zajęć łączących naukę z miłą zabawą.