Nasza strona została odwiedzona 9019840 razy.
Dziś są imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Eustachego
W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa w trakcie realizacji zajęć korekcyjno – kompensacyjnych w klasach III SP zrealizowany został projekt pt.: „Śladami Jagody i Janka”.
Cele zajęć:
- trening czytania skierowany do dzieci z ryzyka dysleksji;
- pobudzanie wyobraźni i kreatywności,
- rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
- poszerzanie wiedzy o kulturze, tradycjach i zwyczajach krajów europejskich oraz omawianie własnych doświadczeń związanych z odbytymi podróżami,
Do realizacji projektu została wykorzystana seria logopedyczna ‘Kocham czytać”. Jest to zestaw dwunastu zeszytów autorstwa Jagody Cieszyńskiej, których głównym celem jest nauczenie dzieci czytania ze zrozumieniem oraz wyrabianie w nich nawyku samodzielnego uczenia się. Autorka proponuje teksty, w których występują terminy zarówno historyczne, jak i geograficzne, ponieważ jest to pierwszym stopniem do przyswojenia treści znajdującej się w podręcznikach szkolnych, a także znakomitym wstępem do nauki języków obcych.
Uzyskane efekty:
Realizowany projekt przyczynił się do poszerzania zasobu słownictwa dzieci zagrożonych dysleksją i rozwijania umiejętności formułowania wypowiedzi ustnej. Ponad to, wprowadzono zagadnienia dot. komunikacji i umiejętności aktywnego słuchania. Wszystkie te umiejętności są niebywale cenne i mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie ucznia w zespole klasowym i jego sytuację edukacyjną.
Kinga Weis – psychopedagog, terapeuta pedagogiczny;